Pasen


Weten jullie het nog, vorig jaar was het bijna 20 graden vierden we Pasen in de tuin. Ik bakte op eerste Paasdag een tulbandcake en versierde deze met voorjaarsbloemetje. Het was toen zulk lekker weer en speelden de meisjes zonder jas in de tuin. Ik heb zo'n zin in dit soort tuindagen, om buiten te eten en mijn nieuwe zonnebril op te zetten.



Vandaag eerste Paasdag, Madee was logeren bij Pake en Beppe, Bente nog murf van haar Playbackshow en ik was om 6 uur oude tijd wakker, klaarwakker. Ik ben uit bed gegaan, de oven aangezet en toen de kaneelrolletjes van croissantdeeg gemaakt. Daarna flink opgeruimd, schoongemaakt en de was gedaan. Iedereen sliep nog, heerlijk deze rust op de vroege ochtend en een opgeruimd huis. Met zijn drieën hebben we ontbeten. Geen eieren geverfd en ook niet gezocht. Dat klusje hebben we vanmiddag gedaan toen de zon zich toch even liet zien. Deze eieren verfden we eerder voor HEMA.  




Ook deze Paaskaarsen maakte ik voor HEMA. Ik goot ze in een theekopje, in lege eischalen en dipte de eikaarsen in gesmolten kaarsvet en daarna in de glitter. Als het morgen code geel is en je hebt nog zin in een leuke Paasactiviteit, dan staat hier precies hoe je deze kaarsen moet maken.


Morgen, Tweede Paasdag, gaan we naar Kampen. Ik rij er vaak langs en heb vroeger de boeken van Thea Beckman gelezen. De Hanzestad lijkt mij prachtig, heb jij toevallig tips waar we echt naartoe moeten, ik hoor het graag van je. Ik neem mijn camera mee. 

Happy Easter

1 opmerking:

  1. Wat een gezellige pasen bij jullie! En wat heb je veel gedaan en geknutseld en gebakken :)!

    BeantwoordenVerwijderen